30 Eylül 2010 Perşembe

Şapka çıkardığım mikro heykeller



   Pastel boyalardan yapılan heykelleri görmüştüm fakat pek de etkilenmemiştim.Bunları gördükten sonra  Dalton Ghetti’nin pastel boyalardan da harikalar yaratacağını düşünüyorum.Yani asıl olay malzeme seçimi değil, olay sanatçı da bitiyor.
Üniversitede kalemleri falçatayla açan (daha doğrusu açamayan) birisi olarak şoklar içerisinde araştırdım Dalton Ghetti’yi ve kalemlerini.Kalem demek yaptıklarını hafife almak gibi geldi bana o yüzden sanat eseri demek daha doğru olur.



Amerikalı sanatçı okuldan kalma alışkanlık olarak başlayan bu işi 25 yıldır yapıyor.Jilet ,dikiş iğnesi ve falçata kullanarak yaptığı heykellerin bazılarını birkaç ayda bitirebilirken,bazıları ise yaklaşık bir yılını alıyormuş.Ve bilin bakalım tam da en sevdiği eserini tamamlamaya yaklaşmışken başına ne geliyor? Tabiki de kırılıyor.Ama kırılan kalemleri atmak yerine onları ‘cemetery collection’ adı altında toplamayı tercih ediyor.Eminim ki sırf kırılan kalemlerden bile büyük ilgi toplayan bir sergi olur.Bu eserlerini satmayıp arkadaşlarına hediye etmesi de bu işe ve sanata olan tutkusunu gösteriyor.Zaten başka türlü yapılamaz bunlar.Ben kendisine şapka çıkardım bilmem siz ne düşünüyorsunuz?

1 yorum: