10 Eylül 2010 Cuma

Ready-Made VOL.1

                                     
                                       
                                       

Ready-made’i  kısaca hazır eşyalar üzerinde yapılan ufak tefek değişikliklerle onlara başka fonksiyonlar yüklemek diye tanımlayabiliriz.Ready-made denince aklımıza ilk gelen isim M.Duchamp ve tabiki de onun pisuar örneği.Sıradan bir pisuarı evire çevire sanat yapıtına dönüştürmek ve adına da çeşme koymak herkesin yapabileceği birşey değil.1900’lerde başlayan ve günümüze kadar gelen bu sanat akımını sevdiğim ve yakından takip ettiğim için sayfamda zaman zaman yer vermeyi düşünüyorum bu yüzden de ön bilgi gerekli olabilir diye düşündüm.
Ready –made şişe aydınlatmalar bu akımın en pratik ve basit örneklerinden bir tanesi.
Özellikle Pop Art tarzı mekanlar için şık bir tamamlayıcı diye düşünüyorum,ama bunun yanı sıra modernizmin ve minimalizmin ağırlıkta olduğu mekanlarda  da dikkat çekici bir detay olarak uygulanabilir.Bu ürünleri hazır olarak satın da alabiliriz ; ama yok ben bu işlere yatkınım hem kendimden birşeyler katmış olurum derseniz birazcık mesai ile kendiniz de yapabilirsiniz.Tek ihtiyacınız olan gözünüze hoş gelen bir kaç şişe ve tasarımınıza göre şişeleri biraraya getirmek için metal bir konstrüksüyon.(Şişeleriniz üzerinde kesme,ajur vs gibi detaylar isterseniz  şişelerinizi götürüp bir kaç dakikada bu işleri yaptırabileceğiniz atölyeler mevcut.)Sıradan aydınlatmalara alternatif olarak izlemekten keyif alabileceğiniz bir ürün olarak düşündüm ben,bilmem siz ne dersiniz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder